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英語2 (情報科学・化学)

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平成28年度以降入学者 英語2 (情報科学・化学)
平成27年度以前入学者 英語2
教員名 ハードランド, エリック
単位数    1 学年    1 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 後期 履修区分 選択
授業テーマ 「生きた」英語によるコミュニケーション

Student objective: to learn and demonstrate basic English language skills of reading, writing, speaking and listening; additionally, techniques of research, critical thinking, and presentation skills constrained by time and aptitude.
授業のねらい・到達目標 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。

Requirements/materials: basic English communication skills, communication hardware/software, school supplies/devices, communication apps, attendance. Lucid Discourse, Ginza Press, Tokyo 2010. E.M. Hadland, available in your school co-op.
授業の方法 Evaluation is based on progressive work leading to goals: team problem-solving; college vocab, presentation projects including content, rhythm, body language, and tone. Students monitor, direct, and evaluate games and presentations. Teamwork required.
履修条件 ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。
②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。
③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること
④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。
事前学修・事後学修,授業計画コメント Additional read write speak listen lectures may be required to reach Lucid Discourse levels.
授業計画
1 16 recap, project management – 12c fall semester goals/calendar
2 17 presentation projects – ld:9c four color syntax check, survey preparation
3 18 model formulation – fuzzy models. ld:5a-5d art/sound games.
4 19 model formulation – static models. free choice from ld:6a-6d art games, demo 75-intro 3 photos
5 20 presentation reviews. prep ld:12b slides/AV with sound/photo basics, sound games
6 21 presentation projects. prep edit/record 75 second intro ppt, 5-minute
7 22 basic vocab 2000 test print
8 23 model formulation – writing (warfare methods) or speaking listening (beauty contest) games.
9 24 game theory models. beauty contest game components, e.g. 75 second self introduction.
10 25 game theory models. warfare methods game components, e.g. English composition, structure
11 26 game theory models. warfare methods/beauty contest
12 27 game theory models. warfare methods/beauty contest
13 28 game theory models. warfare methods/beauty contest
14 29 make up and test prep. warfare methods/beauty contest
15 30 game theory models – final games.
その他
教科書 Erik Hadland 『Lucid Discourse』 Ginza Press 2010年 第1版
成績評価の方法及び基準 試験(10%)、平常点(50%)、レポート(10%)、授業内テスト(10%)、授業参画度(20%)
オフィスアワー after class

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